Grupa I (SP I-III) – 25.05.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MÓJ NAJBLIŻSZY ŚWIAT – RODZINA I DOM.
Przedstawcie w swoich pracach swoją rodzinę, swój dom na co dzień i od święta –jak spędzacie czas z najbliższymi osobami – w domu i poza nim – rodzinne tradycje, codzienne trudy, wysiłki i obowiązki, radosne chwile podczas rodzinnych świąt, wyjazdy poza miasto, wspólne pasje. Kiedy myślimy o rodzinie, myślimy głównie rodzicach, rodzeństwie, dziadkach. Ale rodzina to też ciocie, wujkowie, kuzynki i kuzynowie, a także domowe zwierzęta.
Obejrzyjcie pomocne przykłady poniżej i zróbcie rysunek na dużym kartonie pastelami olejnymi, mazakami, kredkami. Rysujcie duże sylwetki i pokażcie różnice ubrań, wyglądu, wzrostu między nimi.
Dodatkowo polecam 2 gry związane z tematem. Udanej pracy!
Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie.
Przykładowe prace rówieśników: (3 linki z Muzeum Sztuki Dziecka w Norwegii)
1. rodzina: https://artsandculture.google.com/asset/my-family-pang-ping-hung/BAFsYkAjfXgWlA
2. zabawa z rodziną: https://artsandculture.google.com/asset/playing-with-mum-and-dad-in-the-pool-ohmmar-coates/1QH2bZ1zOheH5g
3. portret zbiorowy: http://www.rops-bialystok.pl/rops/?gallery=rozstrzygniecie-konkursu-plastycznego-pn-ja-i-moja-rodzina-zorganizowanego-w-ramach-xi-podlaskich-dni-rodziny-2#gallery_fancybox_3689-15
Pomocne linki:
https://pixabay.com/pl/photos/search/rodzina/
Przykłady przedstawiania postaci: zobacz
2 gry interaktywne:
Moja rodzina (video z adnotacjami): https://learningapps.org/10813438
Wygląd zewnętrzny (video z adnotacjami): https://learningapps.org/10965301
Grupa I (SP I-III) – 11.05.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MIĘDZYNARODOWY KONKURS PLASTYCZNY on-line ANTYCOVID, Białoruś – cz.3 realizacja pomysłów.
Kontynuujemy przygotowanie prac na międzynarodowy konkurs on-line, organizowany przez naszego partnera placówkę wychowania pozaszkolnego w Mołodeczno na Białorusi. Konkurs trwa do 24.05.2020. Pamiętajmy, że nie chodzi o straszenie wirusem ale pokazanie jak się chronić na co dzień, co może pomóc ludzkości?
W tym jak wyrazić nasze emocje przez sztukę, jak pokazać postacie w ruchu, w sytuacjach codziennych pomogą Wam zamieszczone poniżej przykłady. Dodatkowo polecam 2 gry związane z tematem. Udanej pracy !
Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie.
Plakat konkursu: zobacz
Przykładowe prace rówieśników (z Muzeum Sztuki Dziecka w Norwegii) :
urodziny: https://artsandculture.google.com/asset/birthday-nhuyan-thi-bich-han/cAHgQl7zKvhwZQ
moje dobre nawyki: https://artsandculture.google.com/asset/my-good-habit-jakrin-subgumpang/xwGmzWqS7s4Fqw
Przykłady przedstawiania emocji i ruchu: Przykłady przedstawiania emocji i ruchu: zobacz
2 gry interaktywne:
Emocje obrazki ! (znajdź pary): https://learningapps.org/104647
Moje odczucia(znajdź pary słowo-obraz): https://learningapps.org/366017471
Grupa I (SP I-III) – 04.05.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MIĘDZYNARODOWY KONKURS PLASTYCZNY on-line ANTYCOVID, Białoruś – cz.2 wstępna realizacja pomysłów.
Kontynuujemy przygotowanie prac na międzynarodowy konkurs on-line, organizowany przez naszego partnera placówkę wychowania pozaszkolnego w Mołodeczno na Białorusi. Konkurs trwa do 24.05.2020.
Ostatnio polecałam metodę sketchingu czyli wstępnego szkicowania, notowania pomysłów oraz wyrażania uczuć przez sztukę. Teraz czas na realizację najlepszego własnego pomysłu w wybranej technice i formacie. Najpierw obejrzyjcie ciekawe kompozycje i kolorystykę w prezentowanych przykładach prac plastycznych. Dodatkowo polecam 2 gry związane z tematem. Udanej pracy !
Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie.
Plakat konkursu: zobacz
Przykładowe prace rówieśników (3 linki z Muzeum Sztuki Dziecka w Norwegii) :
zabawa z rodziną: https://artsandculture.google.com/asset/playing-with-mum-and-dad-in-the-pool-ohmmar-coates/1QH2bZ1zOheH5g
świat przyszłości: https://www.barnekunst.no/del-iii-2019-hvilken-fremtidig-verden-onsker-du-a-leve-i-die-zeit/
Gry interaktywne:
Nawyki higieniczne odsłoń obrazek https://learningapps.org/1961129
Covid 19 (w jęz.ang.) znajdź paryhttps://learningapps.org/11212069
Grupa I (SP I-III) – 27.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MIĘDZYNARODOWY KONKURS PLASTYCZNY on-line ANTYCOVID, Białoruś – cz.1 szkicowanie pomysłów.
Zapraszam do pracy na najbliższe 2 tygodnie i zrobienia projektu ( 1 tydzień) a potem pracy (2 tydzień) na międzynarodowy konkurs on-line, organizowany przez naszego partnera placówkę wychowania pozaszkolnego w Mołodeczno na Białorusi. Konkurs trwa do 24.05.2020.
Nauczymy się w tym celu notowania pomysłów metodą sketchingu czyli wstępnego szkicowania, notowania pomysłów oraz wyrażania uczuć przez sztukę. Organizatorzy zachęcają do myślenia o zdrowiu – nie chodzi o straszenie wirusem tylko pokazanie jak można się chronić i przeciwdziałać.
POLECENIA DO PRACY:
Najpierw zastanów się: co utrudnia działanie wirusowi? Co jeszcze może pomóc ludziom?
Możesz porozmawiać o tym z bliskimi. Obejrzyj prezentowane przykłady.
Zobacz link – artykuł o szkicowaniu. Koniecznie zrób kilka rysunków patrząc na przykłady. Te ćwiczenia rysowania postaci, przedmiotów rożnymi narzędziami rysunkowymi pomogą Ci być lepszymi w rysowaniu szkiców i skończonych prac. Zobacz film o sztuczkach poprawiających ocenianie swoich prac i rysowanie. Na koniec zrób przynajmniej 2 albo 3 różne własne pomysły do tematu : kilka różnych szkiców na jednej lub więcej kartek - z czym kojarzy Ci się to hasło ANTYkoronavirus i co może pomóc ludziom ? Wybierz odpowiednią technikę, format jest dowolny. Udanej pracy!
Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie.
Plakat konkursu: zobacz
Przykładowe prace: zobacz
Pomocne linki: Sketching. Porady na temat szkicowania pomysłu
https://artakademia.com/nauka-rysunku/bazie-szkic-dla-poczatkujacych-nauka-szkicowania
Film instruktażowy: 23 prostych tricków rysunkowych / kanał 5-minutowe sztuczki:
https://www.youtube.com/watch?v=GbCoCy0eH8U
Grupa I (SP I-III) – 20.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: Z WIOSNĄ RAŹNIEJ ! Zabawne figurki – Pszczoła. Technika papieroplastyczna.
Zrób figurkę wycinając i naklejając odpowiednie kształty z kolorowych papierów na tubce od papieru toaletowego. Poćwicz rysowanie pszczoły z krasnalem Tadziem i obejrzyj film animowany – zajrzysz tam do ula ! Możesz zagrać potem w grę o wiośnie.
Na koniec poprzez 2 gry możesz przypomnieć sobie gdzie dzwonić, gdy trzeba wezwać pomoc.
Warto o tym pamiętać !
Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie na mój adres: m.wojtyniak@palacmlodziezy.lodz.pl
Zdjęcie figurki: z archiwum nauczyciela - zobacz
Filmy edukacyjne:
z cyklu „Jak narysować…. pszczołę” – szkółka rysowania z krasnalem Tadziem https://www.lulek.tv/vod/clip/jak-narysowac-pszczole-kredka-i-olowek-rysuj-z-nami-136
Bajka o pszczołach
https://www.youtube.com/watch?v=r65R8crNjig
Gra interaktywna
„Wiosna budzi się do życia- zwiastuny wiosny” (pasujące pary)
https://learningapps.org/8631478
Dodatkowo gry dla najmłodszych o tym jak sobie radzić w sytuacjach trudnych:
Bezpieczeństwo ŁATWE obrazki Numery alarmowe (pasujące pary)
https://learningapps.org/6088700
Gdzie zadzwonisz (grupowanie) https://learningapps.org/2249653
Grupa I (SP I-III) – 06.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat:IDĄ ŚWIĘTA – zabawy plastyczne na Wielkanoc. Papieroplastyka, rysunek.
Proponuję Wam zrobić rodzinkę Kurki i Kurczaczków jako świąteczną dekorację. Wystarczy Wam kilka kolorowych kartek , kartka jako tło, mazaki, klej i zwykłe talerzyki z Waszej kuchni. Papier trzeba naciąć i wygiąć. Wzór zobaczycie na zdjęciu z linku.
Z kolei na filmie Krasnal Tadzio pokaże Wam jak narysować zajączka. Rysuj i koloruj z Tadziem ! Pokazane motywy możecie też wykorzystać do stworzenia kartek z życzeniami wielkanocnymi.
Na koniec sprawdźcie w grze jak po kolei powstaje pisanka. WESOŁYCH ŚWIĄT!
Link do zdjęcia:
Wielkanocna Rodzinka –dekoracja:
https://amina.thebreanna.com/2019/12/03/tavuk-ve-civciv-yapimi/
Filmy edukacyjne:
Jak narysować zajączka ? Szkółka rysowania z Ołówkiem Ryskiem i Kredką Fretką”, czas 3’08
https://www.lulek.tv/vod/clip/jak-narysowac-zajaca-szkolka-rysowania-dla-dzieci-z-lulektv-97
Gra interaktywna:
Malowanie pisanek (ułóż kolejność) https://learningapps.org/4861920
Grupa I (SP I-III) – 31.03.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: W ŚWIECIE BAŚNI – Malujemy ilustrację do baśni filmowej „Smok Wawelski”
W ŚWIECIE BAŚNI – Malujemy ilustrację do baśni filmowej „Smok Wawelski”. KOCHANE DZIECIAKI, PROPONUJĘ WAM najpierw obejrzeć piękną polską Baśń filmową „Smok Wawelski” (możecie zaprosić rodzeństwo) a potem namalować lub narysować to co Wam się najbardziej w tej baśni spodobało. A może byliście kiedyś w Krakowie i przypomnicie sobie też rzeźbę Smoka spod Jamy na Wawelu? Potrzebna jest Wam kartka z małego bloku A4 i do dzieła !
Jeśli macie chęć to na koniec możecie zagrać w grę aby sprawdzić swoja wiedzę o bajkach. Grę można powtarzać z rodzeństwem.
Rodziców zachęcam do przesłania zdjęć prac (w miarę możliwości) na mój adres mailowy: m.wojtyniak@palacmlodziezy.lodz.pl i zbierania prac domowych do teczki. Będę tworzyć wirtualną kolekcję dzieł dzieciaków! Wszystkie prace zobaczymy już na żywo w pracowni jak się ponownie zobaczymy i oby to było jak najszybciej! A potem wybierzemy w grupie prace do wysłania na konkurs lub do wystawy w pracowni. Miłej zabawy!
Baśń filmowa „Smok Wawelski”
https://vod.tvp.pl/video/basnie-i-bajki-polskie,smok-wawelski,20243267
Gra interaktywna „Postacie z bajek i ich atrybuty”
https://learningapps.org/3559889