Grupa III

Grupa III (SP IV-VII) – 26.05.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MÓJ NAJBLIŻSZY ŚWIAT – RODZINA I DOM.

Przedstawcie w swoich pracach swoją rodzinę, swój dom na co dzień i od święta –jak spędzacie czas z najbliższymi osobami -  w domu i poza nim – rodzinne tradycje, codzienne trudy, wysiłki i obowiązki, radosne chwile podczas rodzinnych świąt, wyjazdy poza miasto, wspólne pasje. Kiedy myślimy o rodzinie, myślimy głównie rodzicach, rodzeństwie, dziadkach. Ale rodzina to też ciocie, wujkowie, kuzynki i kuzynowie, a także domowe zwierzęta.

Obejrzyjcie pomocne przykłady poniżej i zróbcie  rysunek na dużym kartonie pastelami olejnymi, mazakami, kredkami. Rysujcie duże sylwetki i pokażcie różnice ubrań, wyglądu, wzrostu między nimi.

Dodatkowo polecam 2 gry związane z tematem. Udanej pracy !

Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie.

Przykładowe prace rówieśników  (3 linki  z Muzeum Sztuki Dziecka w Norwegii):
wiejska rodzina: https://artsandculture.google.com/asset/a-farmer-family-rushil-khatri/7AHU6xN_sbxfJw
rodzina: https://artsandculture.google.com/asset/family-dana-maria-popa/KgFoJTuYb3X18w
rodzina: https://artsandculture.google.com/asset/family-anagha/XgEKmjtddZ2qZQ

Pomocne linki:
https://pixabay.com/pl/photos/search/rodzina/

Przykłady przedstawiania postaci: zobacz

2 gry interaktywne:
Rodzice(kategoryzacja): https://learningapps.org/10796578
Wygląd zewnętrzny (video z adnotacjami): https://learningapps.org/10965301  


Grupa III (SP IV-VII) – 12.05.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MIĘDZYNARODOWY KONKURS PLASTYCZNY on-line ANTYCOVID, Białoruś –cz.3 realizacja pomysłów.

Kontynuujemy  przygotowanie prac na międzynarodowy konkurs on-line, organizowany przez naszego partnera placówkę wychowania pozaszkolnego w Mołodeczno na Białorusi. Konkurs trwa do 24.05.2020. Pamiętajmy, że nie chodzi o straszenie wirusem ale pokazanie jak się chronić na co dzień, co może pomóc ludzkości?

W tym jak wyrazić nasze emocje przez sztukę, jak pokazać postacie w ruchu, w sytuacjach codziennych pomogą Wam zamieszczone poniżej przykłady. Dodatkowo polecam 2 gry związane z tematem. Udanej pracy!

Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie.

Plakat konkursu: zobacz

Przykładowe prace rówieśników  (z kolekcji  Muzeum Sztuki Dziecka w Norwegii):

podwodne laboratorium przyszłości: https://cutt.ly/jybKEfA

autoportret: https://artsandculture.google.com/asset/self-portrait-zainab-shah/YwEc6M95NjJIeg

ćwiczenie gry: https://artsandculture.google.com/asset/practise-bianka-bognar/pAFCJM7_BlKZOg

Przykłady przedstawiania emocji i ruchu: zobacz

2 gry interaktywne:
Odkryj co czuję ( opisy syt.): https://learningapps.org/10803639
Szybkie strategie zwalczania stresu (pasujące pary): https://learningapps.org/10278275


Grupa III (SP IV-VII) – 05.05.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MIĘDZYNARODOWY KONKURS PLASTYCZNY on-line ANTYCOVID, Białoruś – cz.2 wstępna realizacja pomysłów.

Kontynuujemy  przygotowanie prac na międzynarodowy konkurs on-line, organizowany przez naszego partnera placówkę wychowania pozaszkolnego w Mołodeczno na Białorusi. Konkurs trwa do 24.05.2020.

Pamiętajmy – nie chodzi o straszenie wirusem tylko pokazanie jak możemy się chronić. Ostatnio polecałam metodę  sketchingu czyli wstępnego szkicowania, notowania pomysłów oraz  wyrażania uczuć przez sztukę. Teraz czas na realizację najlepszego własnego  pomysłu w  wybranej technice i formacie. Najpierw obejrzyjcie  ciekawe kompozycje i kolorystykę w prezentowanych  przykładach  prac plastycznych i kolejne porady o wykorzystaniu szkiców. Dodatkowo polecam 2 gry związane z tematem. Udanej pracy !

Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie.

Plakat konkursu: zobacz

Przykładowe prace rówieśników  (z kolekcji  Muzeum Sztuki Dziecka w Norwegii) :

portret: https://artsandculture.google.com/asset/leslie-susan-jane-palka/uQGIJqI3ByUGhA

rodzina: https://artsandculture.google.com/asset/family-dana-maria-popa/KgFoJTuYb3X18w

wyobraźnia: https://artsandculture.google.com/asset/imagine-surachi-pikulkeaw/dgENOixz5EoSWQ

Prace artystów: https://ksiazki.wp.pl/koronawirus-odbija-sie-na-sztuce-jarek-kubicki-wprowadzil-kwarantanne-na-obrazy-starych-mistrzow-6498106028045953a

Pomocne linki: Sketching. NOWE porady na temat szkicowania:
https://artakademia.com/blog/kurs-rysunku-odrecznego-w-krakowie/

Gry interaktywne:

Higiena osobista: https://learningapps.org/9813734

KORONAWIRUS co muszę o nim wiedzieć??? gra Milioner:
https://learningapps.org/10341969


Grupa III (SP IV-VII) – 28.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MIĘDZYNARODOWY KONKURS PLASTYCZNY on-line ANTYCOVID, Białoruś – cz.1 szkicowanie pomysłów.

Zapraszam do pracy na najbliższe 2 tygodnie i zrobienia projektu ( 1 tydzień) a potem pracy (2 tydzień) na międzynarodowy konkurs on-line, organizowany przez naszego partnera placówkę wychowania pozaszkolnego w Mołodeczno na Białorusi. Konkurs trwa do 24.05.2020.

Nauczymy się w tym celu notowania pomysłów metodą sketchingu czyli wstępnego szkicowania, notowania pomysłów oraz  wyrażania uczuć przez sztukę. Organizatorzy zachęcają do myślenia o zdrowiu – nie chodzi o straszenie wirusem tylko pokazanie jak można się chronić i przeciwdziałać.

POLECENIA DO PRACY:
Najpierw zastanów się : co utrudnia działanie wirusowi? Co jeszcze może pomóc ludziom?

Możesz porozmawiać o tym z bliskimi. Obejrzyj prezentowane przykłady. Zobacz link – artykuł o szkicowaniu . Koniecznie zrób kilka rysunków patrząc na przykłady. Te ćwiczenia rysowania postaci, przedmiotów rożnymi narzędziami rysunkowymi pomogą Ci  być lepszymi w rysowaniu szkiców i skończonych prac. Zobacz film o sztuczkach poprawiających ocenianie  swoich prac i rysowanie. Na koniec zrób przynajmniej 2 albo 3 różne własne pomysły do tematu : kilka różnych szkiców na jednej lub więcej kartek -  z czym kojarzy Ci się to hasło ANTYkoronavirus i co może pomóc ludziom ? Wybierz odpowiednią technikę, format jest dowolny. Udanej pracy!

Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie.

Plakat konkursu: zobacz

Przykładowe prace: zobacz

Pomocne linki: Sketching. Porady na temat szkicowania pomysłu
https://artakademia.com/nauka-rysunku/bazie-szkic-dla-poczatkujacych-nauka-szkicowania/

Film instruktażowy: 23 prostych tricków rysunkowych / kanał 5-minutowe sztuczki:
https://www.youtube.com/watch?v=GbCoCy0eH8U


Grupa III (SP IV-VII) – 21.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: WIOSENNE INSPIRACJE . Jak zrobić bukiet z papieru – papieroplastyka.

Proponuję spróbować zrobienie pięknych kwiatów ze składanych kolorowych kartek papieru i kleju.  To ćwiczenie rozwinie Waszą wyobraźnię przestrzenną i udoskonali umiejętności manualne,  a bukiet możecie wykorzystać na różne okazje  zadziwiając Waszych bliskich i kolegów swoimi umiejętnościami.  Instrukcję zobaczycie na krótkim filmie.

Możecie potem zagrać w gry o wiośnie. Dla ciekawych bardziej jest też film o tym, co tak lubicie czyli o Sztuce. Dzięki filmowi możecie też ocenić  czy bardziej lubicie kwiaty czy…kwadraty i co to dokładnie oznacza?

Na koniec grając w 2 gry przypomnicie sobie gdzie dzwonić,  gdy trzeba wezwać pomoc. Warto o tym pamiętać !

Prace zbierajcie do teczki, a zdjęcia przesyłajcie na mój adres: m.wojtyniak@palacmlodziezy.lodz.pl

Film instruktażowy: Jak zrobić kwiatka z papieru
https://www.youtube.com/watch?v=tz3WEBQR0tY

Gry interaktywne:
Wiosna (odsłoń obrazki)  https://learningapps.org/737211

Wiosenne rośliny ( test wyboru)  https://learningapps.org/1174112

Film edukacyjny:
KULTURANEK -„Kwiaty czy kwadraty?”
O tym, czym w zasadzie jest sztuka i czy trzeba zawsze malować albo rzeźbić, żeby zostać artystą.

(Co to jest dzieło sztuki? Jak odróżnić je od innych rzeczy? Czy sztuka musi się podobać? Jak się ocenia sztukę? Czy widzom wolno coś dodać do sztuki, albo z niej żartować? Na te i inne pytania uczestnicy warsztatów odpowiadają oglądając dzieła Damiena Hirsta, Richarda Longa i Marcela Duchampa. Uczą się także języka przedmiotów tworząc dzieła sztuki obiektu. )

https://ninateka.pl/film/kulturanek-kwiaty-czy-kwadraty-odc-10

Dodatkowo gry o tym jak sobie radzić w sytuacjach trudnych:
Pierwsza pomoc-zgłoszenie wezwania  https://learningapps.org/5359548
Bezpieczeństwo Tel. alarmowe (odsłoń obrazek) https://learningapps.org/2249585


Grupa III (SP IV-VII) – 14.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: MARTWA NATURA z pierogami.

Kompozycja w wybranej technice płaskiej (rysunek ołówkiem, kredkami, mazakami, tuszem, malarstwo, kolaż, wycinanka). Temat związany z zewnętrznym internetowym ogólnopolskim konkursem plastycznym „Moje ulubione pierogi”.

Proponuję Wam ułożenie własnej martwej natury z użyciem naczyń i jedzenia- w tym wypadku pierogów, mogą być różnego rodzaju. Postarajcie się ułożyć ciekawie pierogi na talerzu, misie, posypać ziołami, możecie dodać sztućce. Możecie wykonać widok z góry – niech motyw główny będzie duży, wypełniający kartkę. Macie do wyboru dowolne techniki i sposób przedstawienia-płaski lub ze światłocieniem, jednobarwny lub kolorowy.

Jeśli wykonacie to zadanie to zachęcam Was do wysłania zdjęcia pracy na konkurs w terminie do 17.04 piątek do godz.12. Oczywiście proszę też o przesyłanie zdjęć na mój adres: m.wojtyniak@palacmlodziezy.lodz.pl

Przykładowe rysunki i dzieła malarskie:
https://pl.depositphotos.com/127527928/stock-illustration-set-of-variety-dumplings.html
https://twoja-sztuka.pl/Martwa-natura-geneza-rodzaje-i-przedstawiciele-blog-pol-1530302805.html

Regulamin konkursu: dokument PDF (od organizatora konkursu)

Gry interaktywne:
gra Światłocień /Martwa natura (odsłoń obrazek )
https://learningapps.org/1241174

Film edukacyjny:
Cztery sposoby na lepienie pierogów – instrukcja ze zdjęciami + film
https://lawendowy-dom.com.pl/sposoby-lepienie-pierogow-instrukcja-ze-zdjeciami-film/


Grupa III (SP IV-VII) – 7.04.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: WIELKANOCNE INSPIRACJE . Pomysł na pięknie ozdobione jajko – dekoracja papieroplastyczna.

Proponuję Wam wykonanie artystycznej dekoracji na jajko, w której uzyskacie efekt przestrzenny.
W grze możecie sprawdzić się, na ile znacie świąteczne zwyczaje. Zachęcam Was także do rozwijania Waszych zdolności i systematycznych samodzielnych ćwiczeń  rysowania – w drugim  filmie dowiecie się jakdlaczego warto prowadzić  szkicownik. Miłej zabawy i WESOŁYCH ŚWIĄT!

Film instruktażowy: Dekoracja jajka ( 2’53″)
 http://praceplastyczne.pl/wielkanoc/240-jak-ozdobic-jajko-ze-styropianu

Gra interaktywna:
Wielkanocne zwyczaje ( dopasowanie obrazków) https://learningapps.org/7057254

Tutorial: „Jak nauczyć się rysować? Szkicownik z ćwiczeniami”, z kanału Cienistość
https://www.youtube.com/watch?v=FMxMAhCaerk


Grupa III (SP IV-VII) – 31.03.2020 – Magdalena Wojtyniak-Sacharz
Temat: 
ZABAW SIĘ W  ILUSTRATORA!  Stwórz własną ilustrację do bajki filmowej „Paweł i Gaweł”.

 

KOCHANI, PROPONUJĘ WAM najpierw obejrzeć pięknie zilustrowaną  polską bajkę filmową z morałem !  „PAWEŁ I GAWEŁ” ( możecie zaprosić rodzeństwo). A potem może i Wy namalujecie z takim akwarelowym rozlanym mokro tłem scenkę lub bohaterów tej bajki ? Można użyć farb, tuszu,  flamastrów , cienkopisów czyli technikę mieszaną, tylko weźcie grubszy karton z małego bloku A4 lub dużego A3, do wyboru. Jeśli macie chęć to na koniec możecie zagrać w 2 fajne gry aby sprawdzić swoja wiedzę o bajkach.  Gry można powtarzać z rodzeństwem.

Wykonane prace zbierajcie do teczki a z pomocą rodziców możecie przesłać zdjęcie pracy i komentarze ( może powiecie mi morał bajki i jak Wam poszło w grach?) na mój adres mailowy: m.wojtyniak@palacmlodziezy.lodz.pl Będę tworzyć wirtualną kolekcję Waszych dzieł ! Wszystkie prace przyniesiecie do pracowni jak się ponownie zobaczymy i oby to było jak najszybciej! A potem wybierzemy wspólnie prace do wysłania na konkurs lub do wystawy w pracowni. Miłej zabawy!

Bajka filmowa „Paweł i Gaweł”
https://vod.tvp.pl/video/basnie-i-bajki-polskie,pawel-i-gawel,40272959

Gry interaktywne:
quiz – „Bajki dla dzieci”
https://learningapps.org/9136536
„Rodzaje plam”- odsłoń obrazek https://learningapps.org/8091333