DUETY

Grupa II (śr. 18.10-19.00) – 27.05.2020 – Aldona Zawiślak
Temat Ciąg dalszy pracy nad realizacją ćwiczeń intonacyjnych, dykcyjnych i oddechowych – zwrócenie uwagi na precyzję wykonania podanych przykładów ćwiczeń.

Materiały do ćwiczeń artykulacyjnych i dykcyjnych -wprawki:
http://bordman.pl/blog/wystapienia-publiczne-blog/jak-mowic-wyraznie-czyli-mowa-w-praktyce/

Przykłady – ćwiczymy, poprawiamy dykcję, wykonujemy ćwiczenia w różnym tempie:
http://bordman.pl/blog/wystapienia-publiczne-blog/teksty-i-wyrazy-na-dykcje-do-samodzielnego-cwiczenia/

c.d. realizacji ćwiczeń wokalnych z:

PORTER VOCAL COACH:
Vacation Vocal Exercises (EN SUBS)
https://www.youtube.com/watch?v=FrHO69k4bxM
https://www.youtube.com/watch?

oraz cd. ćwiczeń soulowych:
ANYBODY can get this! Part 1
https://www.youtube.com/watch?v=kkKuecXa5RQ

How to sing Riffs and Runs – ANYBODY can get this! Part 2:
https://www.youtube.com/watch?v=wNetlyFLlI4

Zadanie:

  • Przesłanie nauczycielowi przez aplikację Messenger – do korekty następującej pozycji repertuarowej

Sobie i wam – Męskie Granie – link do podkładu piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=WhnPrDtIL0o

do posłuchania i wyciszenia:
Mirabai Ceiba ⋄ Sevati ⋄ Gurmukhi Mantras ⋄ Ancient Native Chants ⋄ Spanish and English songs:
https://cutt.ly/eyDpFBt


Grupa II (pn. 18.50-19.35 ) – 25.05.2020 – Aldona Zawiślak
Temat Ciąg dalszy pracy nad piosenką We Are The World. Poprawiamy intonację, utrwalamy linie melodyczne I i II głosu, pracujemy nad środkami wyrazu w piosence.

Utrwalamy piosenki -To są chwile oraz Empires – przygotowanie na prezentacje festiwalowe.
https://cutt.ly/qyP9BPL

Zadanie:

  • ćwiczymy dykcję i artykulację, bawimy się barwami własnego głosu – materiał ćwiczeniowy w poniższych linkach:

http://bordman.pl/blog/wystapienia-publiczne-blog/jak-mowic-wyraznie-czyli-mowa-w-praktyce/

wykonujemy ćwiczenia w różnym tempie:
http://bordman.pl/blog/wystapienia-publiczne-blog/teksty-i-wyrazy-na-dykcje-do-samodzielnego-cwiczenia/

c.d. realizacji ćwiczeń wokalnych z
PORTER VOCAL COACH:
Vacation Vocal Exercises (EN SUBS)
https://www.youtube.com/watch?v=FrHO69k4bxM
https://www.youtube.com/watch?

* Praca nad repertuarem na festiwale oraz piosenkami-   zbiorową -We Are The World oraz To są chwile i Empires odbywa się na zajęciach online.


Grupa II (śr. 18.10-19.00) – 13.05.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: Ciąg dalszy pracy nad realizacją ćwiczeń intonacyjno – oddechowych oraz rozluźniających mięśnie twarzy, krtani – zwrócenie uwagi na precyzję wykonania podanych przykładów ćwiczeń.

Rozwibruj głos i wyprowadź dźwięk z krtani:
https://easyvoice.pl/czytelnia/cwiczenia-glosowe/854/rozwibruj-glos-i-wyprowadz-dzwiek-z-krtani

oraz

ANYBODY can get this! Part 1:
https://www.youtube.com/watch?v=kkKuecXa5RQ

How to sing Riffs and Runs – ANYBODY can get this! Part 2:

https://www.youtube.com/watch?v=wNetlyFLlI4

Zadanie:

  • Przesłanie nauczycielowi przez aplikację Messenger – do korekty następujących pozycji repertuarowych – do wyboru:

Arcade -Duncan Laurence – link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=IBy0bFYSMxo

oraz

Sobie i wam – Męskie Granie – link do podkładu piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=WhnPrDtIL0o

Do obejrzenia w ramach przerywnika kulturalnego:
„Dlaczego Maciek nie poszedł do nieba” – musical (premiera 26.10.2018, Akademia Muzyczna w Łodzi):
https://cutt.ly/TymkJdx


Grupa II (pn. 18.50-19.35 ) – 11.05.2020 – Aldona Zawiślak
Temat Ciąg dalszy pracy nad piosenką We Are The World. Poprawiamy intonację, utrwalamy linie melodyczne I i II głosu, pracujemy nad środkami wyrazu w piosence.

https://cutt.ly/Wybm3QW

Zadanie:

  • zapoznanie z materiałem zamieszczonym w poniższych linkach:

Rozwibruj głos i wyprowadź dźwięk z krtani:
https://easyvoice.pl/czytelnia/cwiczenia-glosowe/854/rozwibruj-glos-i-wyprowadz-dzwiek-z-krtani

Ćwiczenia na zwinność głosu, umiejętność łączenia dźwięków:
https://www.youtube.com/watch?v=-wQRr8NFIDI&list=RD-wQRr8NFIDI&start_radio=1&t=160

* Praca nad piosenką We Are The World odbywa się na zajęciach online.
* Podczas zajęć online utrwalamy także piosenkę Jana Wojdaka – „To są chwile”.


Grupa II (śr. 18.10-19.00) – 06.05.2020 – Aldona Zawiślak
Temat ćwiczenia intonacyjne – zwrócenie uwagi na precyzję wykonania podanych przykładów ćwiczeń.

How to Sing Riffs and Runs – ANYBODY can get this! Part 1:
https://www.youtube.com/watch?v=kkKuecXa5RQ

How to sing Riffs and Runs – ANYBODY can get this! Part 2:
https://www.youtube.com/watch?v=wNetlyFLlI4

Zadanie: Przesłanie nauczycielowi przez aplikację messenger – do korekty następujących pozycji repertuarowych – do wyboru:
Weselne dzieci z repertuaru U. Sipińskiej;
Po drugiej stronie chmur z repertuaru Braci;
Sobie i wam – Męskie Granie – link do piosenki -
https://www.youtube.com/watch?v=XkJ7gCna6wc.

W ramach przerywnika kulturalnego – zapoznanie się z nową wersją aranżacyjno – wykonawczą piosenki Co mi panie dasz (z repertuaru Zespołu Bajm), aranżacja Adam Sztaba:
https://www.youtube.com/watch?v=7NSXXttiwHw


Grupa II (pn. 18.50-19.35 ) – 04.05.2020 – Aldona Zawiślak
Temat Poznanie melodii i tekstu piosenki We Are The World.
Omówienie treści piosenki, przesłania oraz zapoznanie z jej wykonaniami przez artystów różnych narodowości.

https://www.youtube.com/watch?v=0MWNW_a35oY&list=RD0MWNW_a35oY&start_radio=1&t=9&fbclid=IwAR1IUbQ3IUp37Bid13h1GqDJAecyS7FtiFpXf1LFDw9CEB32ZA5YM0rtsWc

Zadanie:

  • poszukanie własnej interpretacji piosenki (wybrane fragmenty).
  • zapoznanie z korzyściami, jakie mamy ze śpiewania:

https://dobrewiadomosci.net.pl/31496-niezwykle-korzysci-plynace-ze-spiewania-koniecznie-wrocmy-do-tej-praktyki/?fbclid=IwAR29-TiuY-WilS4tYDjRJzYEyis-hClG5TviuC0iQp0GoVyobgdOkTN8R_c

* Praca nad piosenką We Are The World odbywa się na zajęciach online.
* Podczas zajęć online utrwalamy także następujące piosenki „ It aint Got You” oraz piosenki Jana Wojdaka.


Grupa II - 20.04.2020 oraz kontynuacja 22.04.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: 1. Rejestr gwizdkowy zapoznanie oraz próba wykonania na podstawie przesłanych materiałów filmów instruktażowych;
2. Lip sync –wykonanie zadania , jako ćwiczenia na –odwzorowanie emocji, złapanie do siebie dystansu odegranie aktorskiej roli, dokładnego zanalizowania jak przebiega dany fragment show. Dokładne skopiowanie wersji oryginalnej utworu.

Ad 1 Rejestr gwizdkowy –linki do  filmów instruktażowych:
https://www.youtube.com/watch?v=ir0VycP27D8
https://www.facebook.com/watch/?v=2742084972486243
https://www.youtube.com/watch?v=LOuBEc9XWvM
https://lookarianagrande.blogspot.com/2015/02/whistles-tones.html#more

Ad 2 Lip sync nowe przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=jPCJIB1f7
oraz –jak się robi show:
https://www.youtube.com/watch?v=ZwS14TiO7Pk
https://www.youtube.com/watch?v=NruWYK-KA6w

Zadanie: utrwalamy poznany na cyklicznych zajęciach repertuar opracowywany w grupie III.

Realizujemy i przesyłamy nauczycielowi nagrane wersje wokalne messengerem wybrane przez siebie utwory.

Mogą to by propozycje repertuarowe, ewentualnie nowe, proponowane przez wokalistki, nauczyciela.
1. „Wiosna cieplejszy wieje wiatr”,
2. „Trzeba mi wielkiej wody”,
3. „Baśka”,
4. „Wielka dama tańczy sama”,
5. Piosenki Jana Wojdaka,
6. „Gdybyś kochał mnie choć trochę”–z rep. Zespołu Breakout,
7. „Weselne dzieci”z rep. U. Sipińskiej,
8. „Po drugiej stronie chmur”z rep. Braci;

nowe:
1. Don’t Rain on My Parade ( Funny Girl) muz./sł.: Bob Merrill, Jule Styne,
2. „Empires”- z repert. A. Szemplińskiej,
3. ,,Into you”-z repert. A. Grande,
4. Raz po raz” z rep. Zespołu Perfect,
5. Arcade”z rep. Duncana Laurense;

Piosenki do dla wszystkich starszych grupktórych zachwyci muzyka, tekst także do wyboru zapoznanie z piosenką:
1. Kwiat Jabłoni –„Nic więcej”,
2.Męskie Granie –„Sobie i Wam”,
3. Kasia Cerekwicka –„Na kolana”,
4. Sarsa –„Bronie się”;

Do obejrzenia w ramach przerywnika kulturalnego:

spektakl „Chłopi”z Teatru Muzycznego  w Gdyni.
https://www.youtube.com/watch?v=VtCUMUnH_XU

JACEK I KATARZYNA SIENKIEWICZ –ZESPÓŁ„KWIAT JABŁONI”W POLSKICH NAGRANIACH – W RADIO CENTRUM
https://www.youtube.com/watch?v=6r0NOI4ZNB4

Poproszę o zgłaszanie wyboru piosenek , pytań, pomysłów itp. kontakt –Messengerem, telefonicznie –SMS, mailowo – a.zawislak@palacmlodziezy.lodz.pl


Grupa II (pn. 18.50-19.35 ) – 20.04.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: 1. Rejestr gwizdkowy – zapoznanie oraz próba wykonania na podstawie przesłanych materiałów filmów instruktażowych;
2. Lip sync –wykonanie zadania , jako ćwiczenia na –odwzorowanie emocji, złapanie do siebie dystansu odegranie aktorskiej roli, dokładnego zanalizowania jak przebiega dany fragment show. Dokładne skopiowanie wersji oryginalnej utworu.

Ad 1 Rejestr gwizdkowy – linki do   filmów instruktażowych:
https://www.youtube.com/watch?v=ir0VycP27D8
https://www.facebook.com/watch/?v=2742084972486243
https://www.youtube.com/watch?v=LOuBEc9XWvM
https://lookarianagrande.blogspot.com/2015/02/whistles-tones.html#more

Ad 2 Lip sync nowe przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=jPCJIB1f7
oraz –jak się robi show:
https://www.youtube.com/watch?v=ZwS14TiO7Pk
https://www.youtube.com/watch?v=NruWYK-KA6w

Zadanie: utrwalamy poznany na cyklicznych zajęciach repertuar opracowywany w grupie III.

Realizujemy i przesyłamy nauczycielowi nagrane wersje wokalne messengerem wybrane przez siebie utwory.

Mogą to by propozycje repertuarowe, ewentualnie nowe, proponowane przez wokalistki, nauczyciela.
1. „Wiosna cieplejszy wieje wiatr”,
2. „Trzeba mi wielkiej wody”,
3. „Baśka”,
4. „Wielka dama tańczy sama”,
5. Piosenki Jana Wojdaka,

nowe:

1. Don’t Rain on My Parade ( Funny Girl) muz./sł.: Bob Merrill, Jule Styne,
2. „Empires”- z repert. A. Szemplińskiej,
3. ,,Into you” -z repert. A. Grande

Do obejrzenia w ramach przerywnika kulturalnego:

spektakl Chłopiz Teatru Muzycznego  w Gdyni.
https://www.youtube.com/watch?v=VtCUMUnH_XU

JACEK I KATARZYNA SIENKIEWICZ – ZESPÓŁKWIAT JABŁONIW POLSKICH NAGRANIACH -W RADIO CENTRUM
https://www.youtube.com/watch?v=6r0NOI4ZNB4
Poproszę o zgłaszanie wyboru piosenek , pytań, pomysłów itp. kontakt –Messengerem, telefonicznie –SMS, mailowo – a.zawislak@palacmlodziezy.lodz.pl


Grupa II (czw. 17.15-18.00) - 15.04.2020, 22.04.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: 1. Rejestr gwizdkowy – zapoznanie oraz próba wykonania na podstawie przesłanych materiałów filmów instruktażowych;
2. Lip sync –wykonanie zadania , jako ćwiczenia na –odwzorowanie emocji, złapanie do siebie dystansu odegranie aktorskiej roli, dokładnego zanalizowania – jak przebiega dany fragment show. Dokładne skopiowanie wersji oryginalnej

Ad 1 Rejestr gwizdkowy – linki do   filmów instruktażowych;
https://www.youtube.com/watch?v=ir0VycP27D8
https://www.facebook.com/watch/?v=2742084972486243
https://www.youtube.com/watch?v=LOuBEc9XWvM
https://lookarianagrande.blogspot.com/2015/02/whistles-tones.html#more

Ad 2 Lip sync nowe przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=jPCJIB1f7
oraz –jak się robi show:
https://www.youtube.com/watch?v=ZwS14TiO7Pk
https://www.youtube.com/watch?v=NruWYK-KA6w

Zadanie: utrwalamy repertuar opracowywany podczas planowych zajęć oraz poznajemy nowe pozycje repertuarowe (Do wyboru jedna) -tekst i melodia.

Realizujemy i przesyłamy nauczycielowi nagrane wersje wokalne messengerem wybrane przez siebie utwory.

Mogą to by propozycje repertuarowe, poznane na zajęciach, ewentualnie nowe, proponowane przez wokalistki, nauczyciela.
1. „Gdybyś kochał mnie choć trochę”–z rep. Zespołu Breakaut,
2. „Weselne dzieci”z rep. U. Sipińskiej,
3. „Po drugiej stronie chmur”z rep. Braci
oraz poznajemy - dla poszczególnych uczestniczek (ustalone z nauczycielem):
4. „Raz po raz” z rep. Zespołu Perfect,
5. „Arcade”z rep. Duncana Laurense;

Piosenki do dla wszystkich starszych grupktórych zachwyci muzyka, tekst także do wyboru zapoznanie z piosenką:
1. Kwiat Jabłoni –„Nic więcej”,
2.Męskie Granie –„Sobie i Wam”,
3. Kasia Cerekwicka –„Na kolana”,
4. Sarsa –„Bronie się”;

Do obejrzenia w ramach przerywnika kulturalnego:

spektakl Chłopiz Teatru Muzycznego  w Gdyni.
https://www.youtube.com/watch?v=VtCUMUnH_XU
oraz
JACEK I KATARZYNA SIENKIEWICZ – ZESPÓŁ„KWIAT JABŁONI”W POLSKICH NAGRANIACH -W RADIO CENTRUM
https://www.youtube.com/watch?v=6r0NOI4ZNB4

Proszę o przesyłanie wersji nagrań piosenek z uwzględnioną korektą nauczyciela.

Poproszę o zgłaszanie wyboru piosenek , pytań, pomysłów itp. kontakt –Messengerem, telefonicznie –SMS, mailowo –a.zawislak@palacmlodziezy.lodz.pl


Grupa II (czw. 17.15-18.00) – 08.04.2020 oraz 15.04.2020, 22.04.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: Lip sync – wykonanie zadania , jako ćwiczenia na – odwzorowanie emocji, złapanie do siebie dystansu odegranie aktorskiej roli, dokładnego zanalizowania – jak przebiega dany fragment show. Dokładne skopiowanie wersji oryginalnej utworu.

Przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=jPCJIB1f7
oraz – jak się robi show:
https://www.youtube.com/watch?v=ZwS14TiO7Pk
https://www.youtube.com/watch?v=NruWYK-KA6w


Grupa II (czw. 17.15-18.00) – 08.04.2020 oraz 15.04.2020, 22.04.2020 - Aldona Zawiślak
Temat: Utrwalamy repertuar opracowywany podczas planowych zajęć oraz poznajemy nowe pozycje repertuarowe (Do wyboru – jedna)  -tekst i melodia.

Realizujemy i przesyłamy nauczycielowi nagrane wersje wokalne – messengerem wybrane przez siebie utwory.

Mogą to by propozycje repertuarowe, poznane na zajęciach, ewentualnie nowe, proponowane przez wokalistki, nauczyciela.
1. „Gdybyś kochał mnie choć trochę” – z rep. Zespołu Brekaut,
2. „Weselne dzieci” z rep. U. Sipińskiej,
3. „Po drugiej stronie chmur” z rep. Braci
oraz poznajemy -  dla poszczególnych uczestniczek (ustalone z nauczycielem):
4. „Raz po raz”  z rep. Zespołu Perfect,
5. „Arcade” z rep. Duncana Laurense;

Piosenki do dla wszystkich starszych grup– których zachwyci – muzyka, tekst – także do wyboru – zapoznanie z piosenką:
1. Kwiat Jabłoni – „Nic więcej” ,
2.Męskie Granie – „Sobie i Wam”,
3. Kasia Cerekwicka – „Na kolana”,
4. Sarsa – „Bronie się”;

- Do obejrzenia w ramach przerywnika kulturalnego:
spektakl „Chłopi” z Teatru Muzycznego  w Gdyni.
https://www.youtube.com/watch?v=VtCUMUnH_XU

-  Proszę o przesyłanie wersji nagrań piosenek z uwzględnioną korektą nauczyciela.

- Poproszę o zgłaszanie wyboru piosenek , pytań, pomysłów itp. kontakt – Messengerem, telefonicznie – SMS, mailowo – a.zawislak@palacmlodziezy.lodz.pl


Grupa II (pn. 18.50-19.35) – 06.04.2020 oraz 20.04.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: Lip sync – wykonanie zadania , jako ćwiczenia na – odwzorowanie emocji, złapanie do siebie dystansu odegranie aktorskiej roli, dokładnego zanalizowania – jak przebiega dany fragment show. Dokładne skopiowanie wersji oryginalnej utworu. 

Nowe przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=jPCJIB1f7
oraz – jak się robi show:
https://www.youtube.com/watch?v=ZwS14TiO7Pk
https://www.youtube.com/watch?v=NruWYK-KA6w


Grupa II (pn. 18.50-19.35) – 06.04.2020 oraz 20.04.2020 - Aldona Zawiślak
Temat: Utrwalamy poznany na cyklicznych zajęciach repertuar opracowywany w grupie III.

Realizujemy i przesyłamy nauczycielowi nagrane wersje wokalne – messengerem wybrane przez siebie utwory.

Mogą to by propozycje repertuarowe, ewentualnie nowe, proponowane przez wokalistki, nauczyciela.
1. „Wiosna cieplejszy wieje wiatr”,
2. „Trzeba mi wielkiej wody”,
3. „Baśka”,
4. „Wielka dama tańczy sama”,
5. Piosenki Jana Wojdaka,

nowe:
1. Don’t Rain on My Parade ( Funny Girl) muz./sł.: Bob Merrill, Jule Styne,
2. Alicia Keys – „It Aint `got You”.

-Do obejrzenia w ramach przerywnika kulturalnego:
spektakl „Chłopi” z Teatru Muzycznego  w Gdyni.
https://www.youtube.com/watch?v=VtCUMUnH_XU

- Poproszę o zgłaszanie wyboru piosenek , pytań, pomysłów itp. kontakt – Messengerem, telefonicznie – SMS, mailowo – a.zawislak@palacmlodziezy.lodz.pl


Grupa II (czw. 17.15-18.00) – 01.04.2020 oraz 08.04.2020 – Aldona Zawiślak
Temat: Utrwalamy repertuar opracowywany podczas planowych zajęć oraz poznajemy nowe pozycje repertuarowe (Do wyboru – jedna)  -tekst i melodia

  1. „Gdybyś kochał mnie choć trochę” – z rep. Zespołu Brekaut,
  2. „Weselne dzieci” z rep. U. Sipińskiej,
  3. „Po drugiej stronie chmur” z rep. Braci
    oraz poznajemy -  dla poszczególnych uczestniczek (ustalone z nauczycielem):
  4. „Raz po raz”  z rep. Zespołu Perfect,
  5. „Arcade” z rep. Duncana Laurense;

Piosenki do dla wszystkich starszych grup– których zachwyci – muzyka, tekst – także do wyboru – zapoznanie z piosenką:

  1. Kwiat Jabłoni – „Nic więcej” ,
  2. Męskie Granie – „Sobie i Wam”,
  3. Kasia Cerekwicka – „Na kolana”,
  4. Sarsa – „Bronie się”;

Proszę o przesyłanie messengerem nagranych  wersji piosenek – może być z filmikiem (zdjęciem, bym nie miała czarnego ekranu – jeśli się oczywiście uda).  Na pewno odpowiem, skoryguję, pochwalę również.

Do obejrzenia w ramach przerywnika kulturalnego:
Spektakl muzyczny – „Chłopi” z Teatru w Gdyni.

Poproszę o zgłaszanie wyboru piosenek , pytań, pomysłów itp. kontakt – Messengerem, telefonicznie – SMS, mailowo – a.zawislak@palacmlodziezy.lodz.pl


Grupa II (pn. 18.50-19.35) – 30.03.03.2020 oraz 06.04.2020 Aldona Zawiślak

Materiał: zobacz


Grupa II (czw. 17.15-18.00) - 25.03.2020, 26.03.2020, 01.04.2020, 02.04.2020 – Aldona Zawiślak

Materiał: zobacz


Grupa II (czw. 17.15-18.00) – 25, 26, 27.03.2020 – Aldona Zawiślak

Materiał: zobacz